▸ pemergian yg abadi . . ... ♬
Tuesday 6 September 2011
♥ posted at: @08:54:00
0 wishes // make a wish?


salam n gudgud morning readerssssss . .
pemergian . . suatu kepastian an . . setiap pertemuan dalam dunia ni , akan adanye perpisahan . . cume dibezakan dengan perpisahan hidup atau mati . . arini just nk cakap sal pemergian yang abadi . .


ehh , betol kan , yang setiap pertemuan akan adanye perpisahan , kan ? macam contohnye pertemuan antara laki ng pompuan . . konon2 couple la eaa, pastu pasti akan adenye perpisahan samada perpisahan breakup , oo mati . . malah orang kawin pon cmtu gak . ade yang bercerai hidup , ade yang bercerai mati . so same la ape yang aku nak cakap ni .


maksud tersirat pemergian yang abadi ialah same dengan mati . ade sesape yang penah alami x ? sedih sangat2 bukan ? sape yang xsedih kehilangan orang yang disayangi . . walau ditahan airmate, namun airmata itu akan mengalir dengan sendiri nye . . xperlu dipakse . . ape yang aku nk cakap ni , seseorang yang pernah la aku kenal , walaupon sekejap , namun tetap la dirasai kehilangan beliau .


SHAFAZILAH SHARUDDIN . . seorang PPKP atau tersangat2 dikenali dengan IK , iaitu inspektor kesihatan , telah pergi kerahmatullah meninggal kan keluarga dan rakan2 . . knpe aku nk cakap sal akak ni ? ntah la ,tetibe aku teringat kat beliau ni , lagipon  aku penah praktikal ng dy time attach kat PKD MARANG 2 taun lepas . . hehehee . .


haa, kak shafa ni sorang yang hepi go lucky auu , . hepi je dy . mule2 tu cm ape akak ni , tp ble da knal ati nye baik sesgt . . siap belanje aku makan oo time lunch . hehehe . tp kisah nye tragik , tu yang aku akan igt smpai bebile . . cmni , akak sorang lagi , kak ita ni , ayah dy jatuh sakit . . so dy nak g la balik kampong lawat ayah dy kan , kat kuantan , nak jadikan crite , kak shafa pon teman la , ade sorang lagi kawan polis diorang temankan , kak shafa yang drive , ntah cmne , excident .


kak shafa meninggal lam trajedi tu , yang sedih nye , niat baik kak shafa yang nak temankan kawan dy g lawat ayh , berakhir dengan kematian . aku xthu la cmne perasaan kak ita , mesti dy cm terase sangat2 kehilangan kak shafa ni , maybe gak dy pkir dy yg menyebabkan kak shafa meninggal , tapi , ni bukan salah sesape, da ajal dy . kite xley halang . so , kite kne redha dengan pemergiannye n sedekahkan alfatihah ntok beliau .


keratan akhbar .


p/s : setiap pertemuan , akan ade perpisahan . bersabarla menghadapinye , semoge kite dapat lalui dengan tenang dan tabah . :)

◂◂ travel back in time ♪ // back to top \\ ♪ back to the future ▸▸
© All Rights Reserved 2011